مقالات مرتبط

طرز تهیه املت رستورانی

روژیار

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

برای تهیه املت قهوه خانه ای ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا کمی داغ شود و پیازها را در روغن می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم و طلایی شوند.

تا طلایی شدن پیازها وقت داریم تا گوجه فرنگی ها را بشوییم و به صورت مربع های بزرگ خرد کنیم و زمانی که پیاز سرخ شد داخل تابه گوجه رنگی ها را می ریزیم و با پیاز تفت می دهیم و درب تابه را می گذاریم تا داخل تابه بخار بپیچد

و گوجه فرنگی ها زودتر نرم شوند. (اگر ترکیب پیاز و گوجه فرنگی را نمی پسندید می توانید پیاز را حذف کنید) سپس درب تابه را بر می داریم تا آب گوجه فرنگی ها تبخیر شود و زردچوبه ، نمک و فلفل سیاه روی مواد می ریزیم

و پس از تبخیر آب گوجه فرنگی ها حرارت را کم می کنیم تا کمی مواد داخل تابه سرخ شود. آن وقت تخم مرغ ها را جداگانه ابتدا در پیاله ای می شکنیم و اگر سالم بودن در کاسه ای می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم و کمی نمک و فلفل روی آن می ریزیم.

سپس حرارت تابه را ملایم می کنیم و تخم مرغ را به مواد اخل تابه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.در این مدل املت شما مدام باید مواد را زیر و رو کنید و تا کاملا مواد بخورد یکدیگر بروند و پخته شوند. املت پخته شده را در بشقابی می کشیم و با نان سنگک و سبزی تازه نوش جان کنید.

منبع نوشته

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.