رب گوجه, شیشه, قوطی فلزی

مرغوب ترین گوجه ها در رب روژیار

روژیار

معرفی انواع مرغوب ترین گوجه

اوربانا Urebana

اولین رقمی که به معرفی آن می پردازیم رقم اورباناست، این رقم رقمی است زود رس و پرمحصول در کاشت این رقم میوه ها متوسط، گوشتی و سفت هستند. آب و هوای مناسب برای کشت، مناطقی با آب و هوای گرم و معتدل است.

کشت این رقم در مناطق جنوب کشور بسیار مناسب است.

رد کلود Red Cloud

ارقام گوناگون گوجه فرنگی
ارقام گوناگون گوجه فرنگی
رقمی رد کلود نیمه پایه بلند است. از دیگر خصوصیات آن می توان به پرمحصولی، درشت میوه بودن،گوشتی، سفت و قرمز رنگی آن اشاره نمود. این خصوصیات باعث می شود که قابلیت حمل خوبی به نقاط دورتر را دارا باشد. رقم رد کلود گوجه فرنگی مخصوص نواحی گرمسیریست.

ردتاپ Red Top

رقم ردتاپ گوجه فرنگی دوره میوه دهی طولانی دارد. میوه های آن کم آب، گوشتی و خوشه ای هستند و تقریبا همزمان می رسند.

روت جرز Rotjers

این رقم رقمی است پایه بلند با رشد و محصول زیاد، میوه های آن درشت، کروی با پوسته ضخیم هستند که این ویژگی برای این رقم از گوجه فرنگی نیز قبلیت انتقال به مناطق دورتر را افزایش می دهد.

رقم وسترن رد Western Red

رقم وسترن رد گوجه فرنگی مناسب کاشت در منطق معتدل و سرد است. این رقم به سرما هوا در پاییز مقاوم است و از ارقام نسبتا دیررس به شمار می رود.

میوه های آن درشت و ترش مزه است و اغلب برای رب گیری مناسب است.

ریوگراند وای Rio Grande Y

طول دوره رشد این رقم حدودا 80 روز است و از ارقام دیررس می باشد. بوته های این رقم از گوجه فرنگی بسیار قوی عملکرد وتولید میوه بسیار بالا می باشد.

میوه های آن درشت با وزن متوسط 110 گرم می باشد. از مهم ترین موارد شکل این نوع میباشد. طراحی کاربری این مورد بسیار ناب میباشد.شکل میوه های آن بیضی و کروی است. در سال های اخیر کاشت این رقم از گوجه فرنگی نتیجه بسیار خوبی داشته است.

بافت میوه بسیار سفت و خوش رنگ با درجه بریکس بالایی است و باعث شده که بتوان از آن در مصارف صنعتی و نیز مصارف تازه خوری استفاده نمود.

ریوگراند اس Rio Grande S

این رقم پس از حدود 80 روز از نشاکاری قابل برداشت است و نسبتا دیررس به شمار می رود. همچنین رقمی مقاوم به بیماری ها می باشد.

وزن حدودی میوه ها 100 گرم و بیضی شکل و سفت می باشد. این رقم نیز درجه بریکس بالایی دارد و برای مصارف صنعتی کاربرد دارد. باتوجه به درجه بریکس نسبتا بالا و رنگ بسیار خوب می توان برای مصارف صنعتی بکار رود.

گوجه گیلاسی

Delba F1

گوجه فرنگی هیبرید بسیار زودرس، مناسب برای کشت در فضای باز، برای مصارف تازه خوری و صنعتی قابل استفاده می باشد. بوته آن نسبتا قوی بوده و میوه ها را در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند همچنین نسبت به بیماری ویروس موزاییک گوجه فرنگی مقاوم می باشد.

شکل میوه کروی با وزن حدودی 150 گرم و رنگ یک دست قرمز می باشد، بافت آن سفت و مقاوم به ترک خوردگی بوده به همین دلیل درحمل و نقل صدمه کمتری می بیند.

 

Tivi F1

این رقم گوجه فرنگی از انواع زودرس و مناسب برای کشت در فضاهای آزاد برای تازه خوری است و قابلیت تشکیل میوه در دماهای بالا را دارد. همچنین دارای مقاومت خوبی به بیماری ویروسی موزاییک گوجه فرنگی می باشد.

وزن میوه آن به طور متوسط 180 گرم و به شکل نسبتا کروی، بسیارسفت و با پوستی کاملا صاف است. رنگ میوه کاملا قرمز و معمولا با کاسبرگ از میوه جدا می شود و دارای بازارپسندی خوب ومناسبی می باشد.

Has2274

این رقم پس از 80 -75 روز قابل برداشت است. متوسط رس بوده و بوته قوی ای دارد. عملکرد تولید آن بالاست. وزن میوه ها حدودا 170 گرم با شکل تقریبا پهن می باشد. میوه های این رقم از گوجه فرنگی خوش رنگ و بازارپسندی مناسبی دارد. همچنین مقاومت بالایی نسبت به بیماری های قارچی دارد.

E.Invictus

طول دوره رشد میوه دهی این رقم حدودا 70 -65 روز است و از ارقام زودرس به شمار می رود دارای بوته های نسبتا کوچک است. وزن میوه های آن حدودا 120 گرم و به شکل گرد است. میوه های آن رقم از گوجه فرنگی سفت است و با قابلیت حمل ونقل و نگهداری بالایی است. رنگ میوه های رسیده کاملا قرمز و مناسب جهت مصارف صنعتی وتازه خوری می باشد. همچنین مقاومت بالایی به بیماری های دارد.

Namarin

این رقم قابلیت نگهداری وانبارداری بالایی را دارست. میوه ها به شکل کروی است. خصوصیتی بسیار مهم وقابل توجهی که این رقم از گوجه فرنگی دارد و این رقم را نسبت به بقیه متمایزمی کند این است که تا 20 خوشه را با وزن حدودی هرخوشه ای یک کیلوگرم تحمل کند.

این رقم مقاومت بالایی دربرابر بیماری های ویروس موزاییک گوجه فرنگی، نماتدها و بیماری قارچی فوزاریوم مقاوم و تحمل پذیراست.

نورا Nora

شکل میوه های این رقم کروی و با وزن تقریبی 220 گرم و قرمز رنگ است. گوجه فرنگی هایی زودرس و مناسب برای تازه خوری با قابلیت انبارداری بالایی هستند. به بیماری ویروسی موزاییک و فوزاریوم و نیز نماتدها مقاومت بالایی دارد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.